زوميت
فناوري

در پاسخ به سوال اتريوم چيست؛ در يك كلام بايد گفت اين ارز يك شبكه‌ي مبتني بر بلاكچين است. از آن‌رو كه بلاكچين را اين روزها همه با نام بيت‌ كوين مي‌شناسند؛ اين تصور ايجاد شده است كه اين توكن هم يك ارز ديجيتال است. اما اين گونه نيست؛ اتريوم يك پلتفرم براي اجراي برنامه‌هاي غير متمركز و قراردادهاي هوشمند بدون دخالت واسطه‌ها است. در واقع بيت‌ كوين در تلاش براي حذف واسطه‌هاي مالي بوده است؛ اما بلاكچين آن هدف خود را در غيرمتمركز كردن همه‌چيز و حذف نظارت‌هاي سليقه‌اي در دنياي وب قرار داده ‌است. اگر شما هم قصد خريد Ethereum و سرمايه‌گذاري روي اين رمزارز را داريد بهتر است در ادامه با ما همراه باشيد زيرا در اين مقاله به اين سوال پاسخ خواهيم داد.

 

ارز ديجيتال اتريوم چيست؟ 

همان‌طور كه گفتيم، eth يك سيستم آزاد و عمومي بر پايه‌ي فناوري بلاكچين است كه داراي مرورگر،‌ زبان برنامه‌نويسي و سيستم پرداخت مخصوص به خود است. اين ارز هيچ كنترل كننده‌ي واحد و مركزي ندارد و هزاران سيستم كامپيوتري به صورت داوطلبانه در گوشه و كنار دنيا آن ‌را كنترل مي‌كنند. اين كاربران نود يا گره نام دارند و امنيت شبكه نيز به عهده‌ي آن‌ها است.

در اين ارز خبري از ثبت داده‌ها بر روي يك سرور مركزي و به صورت محرمانه نيست. تمامي اطلاعات موجود در شبكه به طور كامل ميان نود‌ها توزيع شده است و هر گره يك كپي از تمامي داده‌هاي بلاكچين در اختيار دارد.

به طور كلي، در پاسخ به اين سوال كه ارز Ethereum چيست مي‌توان گفت شبكه به طور كامل خود مختار است و هيچ شخص، سازمان يا نهادي مديريت و كنترل آن‌را بر عهده ندارد. نحوه خريد ETH نيز پيچيدگي خاص ندارد و شما با افتتاح حساب در يك صرافي امن مي‌توانيد اين ارز را معامله كنيد.

چرا Ethereum به وجود آمد؟

اين شركت‌ها تيم‌هاي تخصصي خودشان را در جهت ذخيره و ايمن‌سازي اطلاعات گسترش داده‌اند و هزينه‌هاي مرتبط با زمان كار و انجام آن را مي‌پردازند؛ لذا استفاده از اين شركت ها فوايدي بسياري دارد.

اما همراه با اين تسهيلات، معايبي نيز وجود دارد؛ همان‌طور كه مي‌دانيم و ياد گرفته‌ايم، يك هكر يا دولت‌ها مي‌توانند بدون اطلاع شما به فايل‌هايتان دسترسي داشته باشند كه مطمئناً دلخواه شما نيست. اين كار را از طريق اعمال نفوذ يا حمله به يك شخص ثالث (طرف سوم) انجام مي‌دهند و به اين معناست كه مي‌توانند اطلاعات شما را بدزدند، افشا كنند يا تغيير دهند.

بيشتر بخوانيد:آموزش ساخت كيف پول ارز ديجيتال

برايان بهلندورف (Brian Behlendorf)، سازنده‌ي سرور اينترنتي apache، براي اينكه اين نوع طراحي را در واقع «گناه اصلي اينترنت» بنامد، يك سري اقدامات انجام داده است. بهلندورف و امثال وي اين عقيده را دارند كه اينترنت هميشه بايد غير متمركز باشد.

در راستاي غير متمركز كردن اينترنت، جهشي در تكنولوژي به نام بلاكچين روي داده است و اتريوم در ساختار همين شبكه سعي در غيرمتمركز كردن اينترنت دارد. در حالي كه بيت كوين سعي مي‌كند سيستم بانكداري آنلاين و پرداختي را تغيير دهد، اين ارز اين هدف را دنبال مي‌كند كه با استفاده از بلاكچين، طرف سوم (واسطه‌ها) را حذف كند.

طرف سوم يا همان شخص ثالث اينترنتي، همان‌هايي هستند كه كار ذخيره‌سازي اطلاعات، انتقال پول و ثبت ابزارهاي مالي پيچيده را انجام مي‌دهند. جوزف لوبين يكي از توسعه دهندگان آن گفته است:

Ethereum ايجاد شده است تا براي حل نمودن امورات زندگي‌مان به بانك و نهادهاي مشابه ديگر احتياج نداشته باشيم.

اتريوم و سيستم‌هاي جهاني 

به طور خلاصه، اين ارز مي‌خواهد يك كامپيوتر جهاني بشود تا بتواند مدل «مشتري-سرور» فعلي را غير متمركز و مردمي‌تر كند. با وجود اين ارز، سرورها و كلودها توسط هزاران كاربر به اصطلاح گره‌هايي (node) كه از داوطلبان از سراسر جهان تشكيل شده است، جابجا مي‌شوند. اين همان معناي يك كامپيوتر جهاني است. چشم انداز اين است كه بتواند چنين عملكردي را براي هر مردمي در هر جاي جهان فراهم كند.

اگر يك  گشت و گذار ساده در فروشگاه‌هاي فروش برنامه (application) داشته باشيم، مي‌توانيم تنوعي از مربع‌هاي رنگي ببينيم كه همه چيز از بانكداري تا برنامه‌هاي تناسب اندام و برنامه‌هاي پيام‌رسان را اراه مي‌دهند.

اين برنامه‌ها به خود شركت يا به يك طرف سومي نياز دارند تا اطلاعات كارت بانكي و ديگر اطلاعات شخصي را در خود ذخيره كنند. انتخاب برنامه توسط ما نيز به وسيله‌ي شخص ثالثي اداره و كنترل مي‌شود؛ دقيقا همان‌طور كه اپل و گوگل مسئوليت برنامه‌هاي خاصي كه ما بتوانيم دانلود كنيم را برعهده دارند و از آنها محافظت مي‌كنند.

اگر تمام مسائلي كه در مورد اين ارز گفته شد محقق شود، كنترل اطلاعات را در اين نوع خدمات به خود دارنده اطلاعات و حق و حقوق را به خود نويسنده باز مي‌گرداند.

در اين توكن هدف اين است كه ديگر يك نهاد مستقل كنترلي، روي نوشته‌هاي ما وجود نداشته باشد و ديگر كسي هم نتواند برنامه‌اي را از طرف خود به ناگاه قطع كند و نوشته‌هاي ما را بردارد!  تنها و فقط خود كاربر مي‌تواند اطلاعات را تغيير دهد.

به معناي ديگر، هر بار كه ويرايشي انجام دهيم و ذخيره‌اش كنيم يا نوشته‌هايمان را پاك و يا اضافه كنيم، همان گره‌هاي موجود در شبكه اين تغييرات را ثبت خواهند كرد.

اتريوم از كجا آمده است؟ و تحليل ارز ديجيتال

تاريخچه اتريوم با ويتاليك بوترين گره خورده است. در سال 2013 ويتاليك بوترين (Vitalik Buterin) وايت پيپر اتريوم، را براي دوستان خود ارسال كرد تا آن‌ها نظرات و انتقادات خود را در رابطه با نظريه‌ي او بيان كنند؛ اما پاسخي دريافت نكرد. او در سال 2014 نظريه‌ي خود را عمومي كرد و در سال 2015 بلاكچين آن را راه‌اندازي كرد.

ميهاي اليسي (Mihai Alisie)،آنتوني دي لوريو (Anthony Di Iorio) و چارلز هاسكينسون (Charles Hoskinson) در كنار ويتاليك بوترين و جوزف لوبين، بنيان‌گذاران اين شبكه بودند. بوترين سعي كرد بلاكچين بيت‌ كوين را ارتقا دهد و در بلاكچين خود قرارداد هوشمند بدون واسطه و برنامه‌ها غير متمركز را پياده كند. پس از مدتي نيز از رمزارز بومي «اتر» رونمايي كرد.

ويتاليك در يك از مصاحبه‌هاي خود گفت كه قصد دارد با حفظ Ethereum به عنوان پلتفرم مرتبط با بلاكچين، بر مسائل فني آن تمركز داشته باشد و با بهبود امنيت آن آينده‌اي جديد براي آن بسازد.

 

 
 
امتیاز:
بازدید:
برچسب: اتريوم چيست،
موضوع: ماربل شيت
[ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۱۰:۲۵:۳۱ ] [ mehdi ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی