زوميت
فناوري

در دنياي امروز و با افزايش روزافزون محبوبيت ارزهاي ديجيتال، منابع يادگيري مفاهيم مرتبط با اين ارزها هم در حال افزايش است. كافي است همين حالا عبارت «بيت كوين چيست» يا «بلاك چين چيست» را در اينترنت جست‌وجو كنيد؛ خواهيد ديد كه صدها مقاله و ويديوي آموزشي مختلف و رايگان وجود دارد، كه هريك به‌ زبان خود مفاهيم بيت كوين و ارزهاي ديجيتال را براي شما تشريح مي‌كنند. علاوه بر اين، دوره‌هاي آموزشي بسياري هم هستند كه به‌صورت حضوري و يا آنلاين، اين مفاهيم را به شما آموزش مي‌دهند.

اما در اين بين، هنوز هم يكي از ارزشمندترين منابع «كتاب» است. فرقي نمي‌كند كه به‌تازگي با صنعت بلاك چين و ارزهاي ديجيتال آشنا شده باشيد يا توسعه‌دهنده‌اي باسابقه باشيد كه قصد دارد در مورد اين فناوري اطلاعات بيشتري كسب كند. در هر صورت، كتاب يكي از بهترين منابعي است كه براي يادگيري مي‌توانيد به آن مراجعه كنيد.

البته اين مسئله به موضوعي كه مي‌خواهيد در مورد آن تحقيق كنيد هم بستگي دارد. برخي از مفاهيم اين حوزه، به‌طور مرتب تغيير مي‌كنند و به‌روز مي‌شوند. به‌‌عنوان مثال، اخبار و اطلاعات مربوط به فناوري خيلي زود منسوخ مي‌شوند و اعتبار خود را از دست مي‌دهند. واضح است كه مطالعه كتاب براي كسب اطلاعات در اين موارد مناسب نيست.

اما بخش‌هايي مانند تاريخچه، حقايق و مفاهيم بنيادين مربوط به فناوري بلاك چين، اموري اساسي هستند كه گذر زمان هم از تازگي آنها نمي‌كاهد. كتاب‌ها براي يادگيري موضوعات اين‌چنيني فوق‌العاده‌اند. آموزشي كه يك كتاب مي‌تواند به شما بدهد، خيلي عميق‌تر از مقاله‌اي است كه در چند صفحه خلاصه شده است. به همين منظور، در اين مقاله ۶ كتاب را به شما معرفي خواهيم كرد كه با آنها مي‌توانيد مفاهيم اصلي حوزه ارزهاي ديجيتال را ياد بگيريد. اين كتاب‌ها مي‌توانند براي هر شخصي و با هر سطحي از دانش و سواد بلاك چين و ارزهاي ديجيتال مفيد باشند.

بيشتر بخوانيد:كسب سودهاي معاملاتي

 

۱. «يك ساتوشي» نوشته محمد آذرنيوار و نيما ملك‌پور

 

عنوان: يك ساتوشي؛ راهنماي ورود به دنياي بيت كوين، اتريوم و ارزهاي ديجيتال براي مبتدي‌ها
نويسندگان: محمد آذرنيوار، نيما ملك‌پور
سال انتشار: ۱۳۹۹

امروزه ده‌ها كتاب آموزش ارز ديجيتال درباره بيت كوين و ارزهاي ديجيتال، به زبان‌هاي گوناگون نگارش يا ترجمه‌ شده‌اند و به‌راحتي در دسترس مخاطبان هستند؛ اما در اين ميان، همواره جاي خالي كتابي كه با توجه به نيازها و دغدغه‌هاي جامعه مخاطبان فارسي‌زبان ارزهاي ديجيتال نگارش شده باشد، حس مي‌شد.

كتاب يك ساتوشي، اولين تلاش جدي براي آموزش مفاهيم بيت كوين و ارزهاي ديجيتال به زبان فارسي است كه كاملاً متناسب با ذائقه كاربران ايراني و دغدغه‌هاي آنها به رشته تحرير درآمده است. نويسندگان اين كتاب، محمد آذرنيوار، سردبير وب‌سايت ارزديجيتال و نيما ملك‌پور، مدير بخش تحقيق و توسعه ارزديجيتال هستند كه از سال ۱۳۹۶ تاكنون، به‌طور جدي به آموزش در اين حوزه مشغول بوده و با پرسش‌ها، نيازها و ريسك‌هاي سرمايه‌گذاري در ميان كاربران ايراني كاملاٌ آشنا هستند.

هدف اصلي يك ساتوشي، كمك به افراد مبتدي براي آغاز فعاليت و سرمايه‌گذاري در حوزه ارزهاي ديجيتال است و همان‌ طور كه در مقدمه آن مي‌خوانيم «يك ساتوشي تلاشي براي راهنمايي افرادي است كه تنها در حد شنيدن واژه بيت‌كوين يا دنبال‌كردن قيمت ارزهاي ديجيتال با اين فناوري آشنا هستند.» علاوه بر افراد مبتدي، آموزش‌ها و توضيحات جامع اين كتاب ۳۰۰ صفحه‌اي مي‌تواند براي افراد پرسابقه در اين فضا هم مناسب باشد و به تكميل دانسته‌هايشان كمك كند.

سعي اين كتاب، بر آن است كه مفاهيم ابتدايي و هر‌آنچه را كه براي ورود به دنياي بي‌انتهاي ارزهاي ديجيتال و بلاك چين به آن نياز داريد، پوشش دهد. اين توضيحات از تاريخچه پول آغاز مي‌شود و به اختراع نبوغ‌آميز ساتوشي ناكاموتو در قرن بيست و يكم مي‌رسد. در ادامه كتاب، مفاهيم گسترده‌تري مانند بلاك چين و دستاوردهاي انقلاب بيت كوين، بيشتر بررسي شده‌ و در بخش‌هاي پاياني، ابزارها و دانش لازم براي سرمايه‌گذاري و ورود به بازار ارزهاي ديجيتال، به‌طور كامل معرفي شده است.

يك ساتوشي با محوريت آموزش كاربردي نوشته شده است تا خوانندگان پس مطالعه كتاب، قادر به خريد و نگهداري ارزهاي ديجيتال باشند و حتي با اصول اوليه معامله ارزهاي ديجيتال و ويژگي‌هاي اين بازار نيز آشنا شوند.

 

۲. «دارايي‌هاي رمز‌نگاري‌شده» نوشته كريس بورنيسك و جك تاتار

 

عنوان انگليسي: Cryptoassets: The Innovative Investor’s Guide to Bitcoin and Beyond
نويسندگان: كريس بورنيسك (Chris Borniske) و جك تاتار (Jack Tatar)
سال انتشار: ۲۰۱۷
ترجمه فارسي: دارد
عنوان فارسي: دارايي‌هاي رمز‌نگاري‌شده؛ راهنماي جامع و نوآورانه براي سرمايه‌گذاران در بيت‌كوين و رمزارز‌هاي ديگر

اين كتاب راهنما كه محصول همكاري كريس بورنيسك، يكي از شركاي شركت سرمايه‌گذاري ارز ديجيتال پلِيس‌هولدر كپيتال (Placeholder Capital) و جك تاتار، نويسنده مشهور در حوزه امور مالي فردي است، مباني اوليه سرمايه‌گذاري روي بيت كوين و ساير دارايي‌هاي ديجيتال را توضيح مي‌دهد.

كتاب دارايي‌هاي رمز‌نگاري‌شده نكات بسيار كاربردي و جالبي را در مورد نحوه ارزش‌گذاري دارايي‌هاي ديجيتال، نحوه تعيين زمان مناسب براي سرمايه‌گذاري و نحوه برخورد با حباب‌هاي قيمت و جنون بازار به خواننده ارائه مي‌دهد.

آرتور لفِر (Arthur Laffer)، يكي از اعضاي هيئت مشاوره سياست‌هاي اقتصادي در زمان رياست‌جمهوري رونالد ريگان درباره اين كتاب مي‌گويد:

 

۲. «انقلاب بلاك چين» نوشته دان و الكس تپسكات

 

عنوان انگليسي: Blockchain Revolution
نويسندگان: دان تپسكات (Don Tapscott) و الكس تپسكات (Alex Tapscatt)
سال انتشار: ۲۰۱۶
ترجمه فارسي: دارد
عنوان فارسي: انقلاب بلاك چين؛ چطور فناوري پشت بيت كوين، پول، كسب‌وكار و جهان را تغيير مي‌دهد

دان تپسكات و الكس تپسكات كه پدر و پسري متخصص در حوزه بلاك چين هستند، در اين كتاب بررسي كرده‌اند كه چگونه فناوري بلاك چين مي‌تواند همه سيستم‌هاي جهان را تحت‌تأثير قرار دهد.

بلاك چين يكي از فناوري‌هاي بنياديني است كه در تمام كتاب‌هاي مربوط به ارزهاي ديجيتال موردبررسي قرار گرفته (و يا دست‌كم مرور كوتاهي بر آن انجام شده است). تقريباً همه ارزهاي ديجيتالي كه ما مي‌شناسيم، مبتني بر بلاك چين هستند. بدون بلاك چين، ادامه فعاليت اين ارزها ممكن نيست؛ اما عكس اين مسئله صحيح نيست. به‌بيان ديگر، كاربردهاي بلاك چين بسيار گسترده است و به‌هيچ‌وجه محدود به ارزهاي ديجيتال نيست.

تپسكات‌ها در اين كتاب روي ساير كاربردهاي بلاك چين هم تمركز كرده‌اند؛ كه از ميان آنها مي‌توان به مدل‌هاي جديد كسب‌وكار كه با استفاده از اين فناوري ممكن است ايجاد شوند، احياي حقوق هنرمندان در عرصه موسيقي، انجام رأي‌گيري و اجراي بهتر دموكراسي اشاره كرد. در يك كلام، همان طور كه از عنوانش پيداست، اين كتاب بيشتر در مورد بلاك چين است تا بيت كوين يا ارزهاي ديجيتال.

 

۳. «استاندارد بيت كوين» نوشته سيف‌الدين آموس

 

عنوان انگليسي: The Bitcoin Standard: The Decentralized Alternative to Central Banking
نويسندگان: سيف‌الدين آموس (Saifedean Ammous)
سال انتشار: ۲۰۱۸
ترجمه فارسي: دارد
عنوان فارسي: استاندارد بيت كوين: جايگزيني غيرمتمركز براي بانكداري مركزي

سيف‌الدين آموس يكي از اقتصاددان‌هاي برجسته عصر حاضر است. او در اين كتاب، كاربردهاي بيت كوين را به‌صورت واقع‌گرايانه و از ديد يك اقتصاددان بررسي مي‌‌كند. به‌بيان ديگر، او توضيح مي‌دهد كه در فلسفه پول و ارز، بيت كوين چه جايگاهي دارد و در آينده و با توسعه عصر ديجيتال، بيت كوين چه شكلي پيدا خواهد كرد.

آموس معتقد است كه در سيستم مالي بين‌المللي كه روزبه‌روز پيچيده‌تر مي‌شود، بيت كوين مي‌تواند نقش يك ذخيره ارزش را ايفا كند. مخاطب اين كتاب كساني هستند كه به‌صورت جدي در مورد آينده و اتفاقات آن فكر مي‌كنند؛ انديشمنداني كه دغدغه چگونگي تغيير ماهيت اقتصاد در دهه‌ها و قرن‌هاي آتي را دارند و مشتاقند بدانند كه آيا ارزهاي ديجيتالي مانند بيت كوين خواهند توانست به استاندارد آينده تجارت جهاني تبديل شوند يا خير.

۴. «عصر ارز ديجيتال» نوشته پل ويگنا و مايكل جِي كِيسي

 

عنوان انگليسي: The Age of Cryptocurrency: How Bitcoin and the Blockchain Are Challenging the Global Economic Order
نويسندگان: پل ويگنا (Paul Vigna) و مايكل جِي كِيسي (Michael G. Casey)
سال انتشار: ۲۰۱۵
ترجمه فارسي: ندارد

پل ويگنا و مايكل جي كيسي، خبرنگاران نشريه سرشناس «وال استريت ژورنال» هستند. آنها در اين كتاب تلاش كرده‌اند سيستم مالي فعلي ما كه بر پايه پول نقد، بانك‌ها، دسته‌چك‌ها، طلا و كارت‌هاي اعتباري مي‌چرخد را با جهاني مقايسه كنند كه بر مبناي پول ديجيتال اداره مي‌شود.

كتاب عصر ارز ديجيتال با حكايت زني در افغانستان آغاز مي‌شود كه از حساب بانكي بي‌بهره است و تنها به ارزهاي ديجيتال دسترسي دارد. اين كتاب توجه زيادي را به خود جلب كرده و نقد و بررسي‌هاي بسياري در مورد آن وجود دارد. به‌عنوان مثال، وبسايت فورچن (Fortune) نقدي را در مورد آن منتشر كرده كه در آن عنوان شده، نويسندگان اين كتاب تلاش دارند تغييري را نشان دهند كه اين فناوري نوين مي‌تواند در دنيا و در زندگي انسان‌ها ايجاد كند. نيويورك تايمز (New York Times) نيز در مطلبي در خصوص اين كتاب مي‌نويسد:

 

۵. «فناوري‌هاي ارز ديجيتال و بيت كوين» نوشته آرويند نارايانان

 

عنوان انگليسي: Bitcoin and Cryptocurrency Technologies: A Comprehensive Introduction
نويسندگان: آرويند نارايانان (Arvind Narayanan)، جوزف بونو (Joseph Bonneau)، ادوارد فِلتِن (Edward Felten)، اندرو ميلر (Andrew Miller) و استيون گُلدفِدِر (Steven Goldfeder)
سال انتشار: ۲۰۱۶
ترجمه فارسي: ندارد

آرويند نارايانان كه استاديار دانشگاه پرينستون است به همراه سه همكار ديگر خود، موضوع بلاك چين و ارزهاي ديجيتال را به‌طور كامل بررسي كرده‌اند. اين كتاب به‌قدري مباحث مربوط به ارزهاي ديجيتال را عميق و با جزئيات توضيح مي‌دهد كه به هنگام خواندن آن ممكن است نياز باشد يادداشت‌‌برداري كنيد. به‌عنوان مثال، موضوعاتي همچون توابع هش و علم رمزنگاري، به‌طور مفصل در اين كتاب توضيح داده شده‌اند. علاوه بر اين، كتاب فناوري‌هاي ارز ديجيتال و بيت كوين حاوي نمودارهايي است كه به خواننده كمك مي‌كند تا موضوعات عنوان‌شده را راحت‌تر درك كند.

لازم‌ به‌ ذكر است كه نويسنده اين كتاب، يك دوره آنلاين در خصوص فناوري‌ ارزهاي ديجيتال را هم به‌صورت رايگان روي وب‌سايت كورسِرا (Coursera) قرار داده است. اين دوره، به‌نوعي تكميل‌كننده كتاب فناوري‌هاي ارز ديجيتال و بيت كوين است و براي هر فصل، ويديوهاي آموزشي جداگانه‌اي را در نظر گرفته است. علاوه بر اين، تمرين‌هايي براي برنامه‌نويسي، بخشي براي حل مشكلات مربوط به تمرين‌ها و اسلايدهاي سخنراني هم در آن ديده مي‌شود.

بنابراين خواه شما يك دانشجو باشيد و خواه يك توسعه‌دهنده نرم‌افزار، يك كارآفرين حوزه فناوري يا يك پژوهشگر علوم رايانه، اين كتاب معتبر و جامع براي شما مناسب است و هر آنچه را كه بايد در مورد پول جديد جهاني بياموزيد در اختيار شما قرار مي‌دهد. 

كتاب فناوري‌هاي ارز ديجيتال و بيت كوين با تاريخچه بيت كوين و ارزهاي ديجيتال آغاز مي‌شود و سپس فرايند توسعه اين فناوري را بررسي مي‌كند. پس از آن، اين كتاب مباني كاربردي و اوليه‌اي را توضيح مي‌دهد كه براي ايجاد نرم‌افزارهايي ايمن كه بتوانند با شبكه بيت كوين تعامل داشته باشند ضروري هستند. علاوه بر آن، روش‌هايي براي پياده‌سازي ايده‌هاي شبكه بيت كوين در پروژه‌هاي شخصي هم در اين كتاب پوشش داده شده‌اند. موضوعاتي از قبيل تمركززدايي، روند استخراج، سياست‌هاي شبكه بيت كوين، فضاي ارزهاي ديجيتال و آلت‌ كوين‌ها، آينده بيت كوين و بسياري موارد ديگر، از جمله مباحث مطرح‌شده در اين كتاب هستند.

كتاب فناوري‌هاي ارز ديجيتال و بيت كوين را مي‌توان يك منبع پايه‌اي براي يادگيري فناوري‌هاي جديد ارز ديجيتال دانست.

 
 
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۲:۱۹:۰۶ ] [ mehdi ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی