زوميت
فناوري

انواع تابعيت

انواع تابعيت بسته به موقعيت فرد به دسته‌هاي زير تقسيم مي‌شود:

 

 

تفاوت تابعيت

تابعيت خوني

به اين معني است كه فرد، تابعيت خود را به دليل تابعيت يكي از والدين در هنگام تولد كسب مي‌كند. تقريباً تمام كشورهاي دنيا تابعيت خوني را به رسميت مي‌شناسند، هرچند اخيراً بعضي از كشورهاي مهاجرپذير، محدوديت‌هايي را نسبت به اعطاي اين نوع تابعيت به‌ علت موقعيت جغرافيايي كه فرد در آن به دنيا آمده، قائل شده‌اند. اين محدوديت‌ها اغلب به دليل به دنيا آمدن فرد در خارج از كشور اصلي در نظر گرفته شده است.

اگر حداقل يكي از والدين تابعيت كشور اصلي را داشته باشد، ممكن است تابعيت به كودك منتقل شود. اينكه آيا انتقال اتفاق مي افتد، به عوامل مختلفي بستگي دارد: تاريخ تولد كودك، اينكه تولد در ازدواج يا قبل از ازدواج انجام شده است و اينكه آيا هر دو يا فقط يكي از والدين شهروند كشور موردنظر هستند.

 

تابعيت خاكي

در تابعيت خاكي، فرد تابعيت خود را صرف‌نظر از اينكه والدينش چه تابعيتي دارند و صرفاً به‌خاطر متولدشدن در كشوري مشخص كسب مي‌كند. كشورهاي آمريكا و كانادا اين تابعيت را به رسميت مي‌شناسند. در اروپا تنها كشور ايرلند تابعيت خاكي را قبول دارد. بسياري از كشورها از شهروندي حق تولد پيروي مي كنند. بر اساس اين مفهوم، تابعيت فرد با توجه به محل تولد شخص تعيين مي‌شود.

 

اولين مسئله ايي كه براي دولت ها مطرح ميشود اين است كه افرادي را كه متعلق به خود مي دانند از افراد ساير كشورها جدا سازند بنابر اين بارزترين مظهر تقسيم جغرافيايي اشخاص موضوع تابعيت است. تابعيت به جايگاه رسمي و حقوقي گويند كه منجر به برخورداري از كليه حقوق شهروندي، گذرنامه و هچنين حقوق تضمين شده توسط دولت هاي متبوع است. همچنين تابعيت رابطه سياسي و معنوي كه شخص را به دولت معيني مرتبط مي سازد و در نتيجه آن شخص و دولت از حقوق و تكاليف متقابل برخوردار مي شوند.

تعريف اقامت:

اقامت (Residency) رابطه اي است مادي و حقوقي كه بدون توجه به تابعيت شخص، فرد را به قسمتي از خاك يك كشور مربوط مي سازد. همچنين مفهومي است كه مسئوليت‌هاي قانوني از جمله راي دادن، قرار گرفتن در پست سياسي، استفاده از خدمات دولتي در دسترس يك فرد قرار مي‌دهد. زماني كه افراد اقامت يك كشور را كسب ميكنند بايد شرايط خاص حاكم بر آن كشور نيز بپذيرند. داشتن اقامت امكان سفر را تنها به همان كشور آسان مينمايد و همچنين اگر فرد كسب و كاري در آن كشور داشته باشد بايد مطابق با قوانين مالياتي، ماليات حاصل از درآمد خود را به دولت پرداخت نمايد. معمولا كشورها اقامت را به صورت زمان دار به اشخاص اعطا مي كنند و پس از پايان زمان تعيين شده شخص بايد دوباره تقاضاي اقامت داشته باشد.

بهشت دومينيكا

 

دومينيكا پارادايس اخد تابعيت پاسپورت

چرا به تابعيت دوم نياز داريد؟

تابعيت دوم در دنياي امروز امري ضروري است، زيرا امكان انتخاب گزينه‌هاي منحصر به فردي را در زندگي به شما مي‌دهد و درهاي دنيا را به روي شما باز مي‌كند. اخذ تابعيت دوم شرايط دسترسي به امكاناتي ايده‌آل را در زمينه مسافرت، شغل، پرداخت ماليات و زندگي بهتر براي شما فراهم مي‌سازد. در اين مقاله قصد داريم شما را با مزايا و امكاناتي آشنا كنيم كه با داشتن تابعيت دوم و پاسپورتي كه از طريق آن اخذ مي‌كنيد، بدست خواهيد آورد.

مهم نيست كه تابعيت اول شما داراي پاسپورتي قوي است و يا ضعيف! اما بايد بدانيد تابعيت دوم شما را در مقابل تهديدهاي غيرقابل پيش‌بيني مصون مي‌دارد. اين تهديدها مي‌توانند جنبه‌ اجتماعي، سياسي و اقتصادي داشته باشند. به ياد داشته باشيد زندگي غير قابل پيش‌بيني است و داشتن تابعيت دوم و پاسپورتي جايگزين مانند بيمه‌نامه‌اي معتبر در زندگي عمل مي‌كند.

دنيايي از فرصت‌هاي جديد با تابعيت دوم

هنگامي‌كه شهروند كشوري جديد مي‌شويد و پاسپورت دوم آن را در دست داريد، دنيايي از فرصت‌هاي جديد به روي شما باز مي‌شود و مي‌توانيد از امور مالي بدون عوارض بالا و حريم خصوصي خود محافظت نماييد. به طور مثال حساب‌هاي بانكي خود را در نظر بگيريد. يك فرد آينده‌نگر هرگز تمام دارايي خود را در يك بانك نگه نمي‌دارد و ترجيح مي‌دهد آنها را تقسيم كند. چرا چنين مي‌كند؟ قطعا براي امنيت بيشتر! همين منطق نيز در داشتن تابعيت دوم وجود دارد. به همين دليل، امروزه داشتن تابعيت دوم يك راهكار هوشمندانه به شمار مي‌رود.

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۴۹:۲۶ ] [ mehdi ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی