زوميت
فناوري

به بلاك چين (blockchain) مي‌توان به عنوان يك دفتر حسابداري نگاه كرد كه تمام فعاليت‌ها، نقل و انتقالات، مالكيت ها و ارزش‌گذاري‌هاي واحدهاي پولي ديجيتال را درون خود ثبت و ضبط مي‌كند. بلاكچين تعداد محدودي از انتقالات را درون خود دارد كه با گذر زمان اين مقدار افزايش پيدا مي‌كند. بلاك چين كاربردهاي بسيار زياد فراتر از رمز ارز دارد. اما معمولاً فناوري بلاك چين به واسطه بيت كوين شناخته مي‌شود و از همان ابتدا بيت كوين توانست افراد زيادي را به خود جلب كند. زيرا هم يك نوآوري انقلابي محسوب مي‌شد و هم براي عموم آزاد بود. درواقع، يك شبكه غيرمتمركز و مستقل كه در آن كاربران عادي مسئوليت ضمانت و تاييد تراكنش‌ها را بر عهده داشتند. با اين حال بلاك چين براي بيتكوين مانند اينترنت است براي ايميل. يك سيستم الكترونيكي بزرگ كه روي آن مي‌توان اپليكيشن ساخت و ارز فقط يكي از آن‌هاست. درواقع بلاك چين بستري است كه باقابليت‌هاي خاصي كه ارائه مي‌كند، پتانسيل لازم براي ارائه پاره‌اي خدمات و فناوري‌ها را براي متخصصان فراهم مي‌كند. رمز ارز ازجمله اتريوم يكي از اين كاركردهاست. ارزهاي ديجيتال مانند اتريوم و بيت كوين بااينكه نرم‌افزار مبتني بر بلاك چين هستند اما تفاوت‌هايي ازلحاظ كاربرد و توانايي با يكديگر دارند.

رمز ارز چيست؟

رمز ارز‌ها از پروتكل هاي رمزگرافيكي و يا كد‌هاي فوق‌العاده پيچيده براي رمز‌گذاري ديتاهاي حساس و انتقال آن‌ها استفاده مي‌كنند تا معاملات امني را فراهم كنند. توسعه‌دهندگان رمز‌ ارزها اين پروتكل‌‌ها را بر پايه اصول پيچيده رياضيات و مهندسي كامپيوتر بنا كرده‌اند كه آن‌ها را غيرقابل نفوذ مي‌كند. اين پروتكل‌ها همچنين هويت افراد استفاده كننده از رمز‌ ارز‌ها را مخفي نگه مي‌دارد و رديابي و پيدا كردن آن‌ها را براي هر كسي و هر دولتي دشوار مي‌كند. رمز ارزها همچنين براي كنترل شدن غير متمركز خود شناخته مي‌شوند. اين به آن معناست كه تمام فعاليت‌ها و ارزش‌هاي اين بازار توسط همان كد‌هاي پيچيده كنترل و ارزيابي مي‌شوند و بانك‌ها و يا مقامات دولت ها كنترلي روي آن‌ها ندارند. ارزهاي ديجيتال امكان معامله شدن توسط ارزهاي واقعي را نيز دارا مي‌باشند و شما مي‌توانيد در بعضي از ماركت هاي خاص و صرافي هاي شناخته شده، مانند بايننس (Binance)، ارز‌هاي ديجيتال خود را با دلار، پوند، يورو و غيره جايگزين كنيد. خطر اصلي در همين مرحله اتفاق مي‌افتد جايي كه هكر‌ها و بدافزار‌ها امكان بلوكه كردن پول شما را در حين اين انتقال دارا هستند.

رمز ارز ها 7 خصيصه كليدي دارند:

 1- ديجيتالي بودن: رمز ارز ها فقط به صورت ديجيتالي و بر روي كامپيوترها وجود دارند. هيچ سكه يا اسكناسي در كار نيست. هيچ پولي به عنوان پشتوانه در بانك‌هاي مختلف مثل بانك مركزي براي رمز ارز ها وجود ندارد!

2- غير متمركز: رمز ارز ها سرور مركزي ندارند. آن‌ها معمولاً در ميان شبكه‌اي از هزاران كامپيوتر توزيع شده‌اند. شبكه‌هايي كه سرور مركزي نداشته باشند، شبكه‌هاي غير متمركز ناميده مي‌شوند.

3- همتا به همتا: رمز ارز ها به صورت آنلاين از يك شخص به شخص ديگر منتقل مي‌شوند. كاربران رمز ارز از طريق بانك، پي‌پال (PayPal) يا فيسبوك با هم در ارتباط نيستند. آن‌ها بدون واسطه با يكديگر داد و ستد دارند. در دنياي پول فيات، بانك‌ها، پي‌پال و فيسبوك به عنوان اشخاص ثالث معتمد شناخته مي‌شوند. اما در دنياي رمز ارز ها هيچ شخص ثالث معتمدي وجود ندارد!

4- نام مستعار: اين مورد يعني براي استفاده از رمز ارز ها يا به تملك درآوردن آن‌ها لازم نيست حتما اطلاعات شخصي خود را ارائه كنيد. شما مي‌توانيد با يك نام مستعار و به صورت ناشناس به معامله رمز ارزها بپردازيد.

5- بدون نياز به اعتماد: عدم وجود اشخاص ثالث معتمد به معناي اين است كه براي استفاده از سيستم لازم نيست لزوماً به شخص يا سازمان ديگري براي نظارت و كنترل دارايي خود اعتماد كنيد. كاربران در همه حال كنترل كامل پول و اطلاعات خود را در اختيار دارند.

6- رمزنگاري ‌شده: هر كاربر كد ويژه‌اي دارد كه از دسترسي ساير كاربران به اطلاعات او جلوگيري مي‌كند. به اين عمل رمزنگاري گفته مي‌شود و هك كردن آن تقريباً غيرممكن است. اين‌جاست كه بخش Crypto از اصطلاح Cryptocurrency وارد بازي مي‌شود. Crypto به معناي رمزنگاري شده و مخفي شده است. وقتي اطلاعات از طريق رمزنگاري مخفي مي‌شود، اصطلاحاً مي‌گويند اطلاعات رمزنگاري شده است.

7- جهاني: هر كشور ارز مخصوص به خودش دارد كه به آن ارز فيات مي‌گويند. انتقال ارزهاي فيات در سطح جهاني كار دشواري است. رمز ارز ها را به راحتي مي‌توان به سراسر جهان ارسال كرد. ارزهاي رمزنگاري ‌شده به ارزهاي بدون مرز موسوم‌اند!

 

تاريخچه رمز ارزها و اهرم در ارز ديجيتال

ارز‎هاي ديجيتال مدت‌ها قبل از اينكه اولين ارز مجازي به وجود بيايد، به عنوان يك ساختار تئوريك وجود داشت تا بتواند جايگزيني براي مدل‌ فعلي مبادلات و پول‌هاي رايج بشود. در اوايل دهه 80 ميلادي يك رمزنگار آمريكايي با نام David Chaum الگوريتمي را با نام “blinding” طراحي كرد كه در رمز‌گذاري مدرن وب امروزي نيز به عنوان هسته مركزي به كار گرفته مي‌شود. اين الگوريتم فضايي امن و غيرقابل ردگيري براي انتقال پول بين دو طرف معامله را فراهم مي‌كرد و يك پول الكترونيكي با نام blinded money براي انتقالات استفاده مي‌شد. در اواخر دهه 80 Chaum به هلند نقل مكان كرد و سعي در تجاري سازي blinded money داشت و شركتي با نام DigiCash را در آنجا تاسيس نمود و واحدهاي پولي را بر پايه الگوريتم طراحي شده خودش به كار مي‌گرفت.

برخلاف بيت كوين و اكثر ارز‌هاي ديجيتال امروزي، blinding money و اين كمپاني كنترل غير متمركز نداشتند و درست مثل بانك‌ها عمل مي‌كردند. شايد اين يكي از دلايلي بود كه در حال حاضر چيزي از اين موضوع و اين كمپاني نمي‌شنويم. بعد از فشار‌هاي بانك مركزي هلند براي محدود كردن معامله DigiCash  تنها با بانك‌هاي رسمي و همكاري ناموفق با مايكروسافت براي پرداخت‌هاي درون ويندوز با استفاده از اين پول الكترونيكي، DigiCash كم كم در اواخر دهه نود ميلادي رو به ورشكستگي و فراموشي حركت كرد. در همان زمان يكي از دستياران Chaum با نام Nick Szabo پولي با نام Bit Gold را اختراع كرد كه از سيستم بلاك چين استفاده مي‌كرد و پايه و پدر رمز‌ ارزهاي امروزي بود، ولي درست مثل DigiCash هيچگاه معروف نشد و به طور گسترده مورد استفاده قرار نگرفت.

بعد از DigiCash مطالعات در زمينه اين نوع از پول گسترش يافت و يكي از مهم‌ترين و قابل توجه ترين پول هاي اينترنتي رايج آن زمان كه در آمريكا استفاده مي‌شد، e-gold نام داشت. e-gold توسط يك شركت تكنولوژي واقع در فلوريدا با نام مشابه ساخته شده بود و خدماتي براي خريداران طلاي الكترونيكي ارائه مي‌داد. كاربران مي‌توانستند اين پول را خريد و فروش كنند و در ازاي آن طلاي واقعي و يا دلار دريافت كنند. gold در دوران اوج خودش در سال‌هاي 2005 و 2006 ميليون‌ها اكانت فعال داشت و همين موضوع باعث شد كه هكرها يك مكان فوق‌ العاده براي به دست‌ آوردن و دزديدن پول را پيدا كنند. از بين رفتن ميليون ها سرمايه و مشكلات قانوني كه هر ثانيه بر سر اين كمپاني سرا زير مي‌شد در نهايت باعث شد كه فشار بيش از حد وارد بر e-gold كار خودش را بكند و اين پول مجازي نهايتا در سال 2009 به طور كامل بسته شد.

بيت كوين به عنوان اولين ارز ديجيتال مدرن شناخته مي‌شود كه داراي كنترل غيرمتمركز بود و براي تبادلات مالي مورد استفاده قرار مي‌گرفت. بيت كوين براي اولين بار در يك مقاله نوشته شده توسط Satoshi Nakamoto به دنيا وارد شد. در اوايل سال 2009 Nakamoto بيت كوين را وارد بازار كرد و گروهي از افراد مشتاق و توسعه‌دهندگان شروع به تبادل و استخراج بيت‌ كوين كردند. در اواخر سال 2010 ميلادي تعداد ديگري از رمز‌ ارزها مانند Litecoin نيز وارد كار شده بودند. در اواخر سال 2012 وردپرس اولين كمپاني بزرگي بود كه پرداخت هزينه‌ها با بيتكوين را به رسميت شناخت و از آن بهره برد. در ادمه كمپاني‌هاي ديگر مثل مايكروسافت، Expedia و… بيت كوين را وارد معاملات خود كردند و هم اكنون صد‌ها كمپاني بزرگ و كوچك از مهم‌ترين و معتبر ترين رمز ارز دنيا براي پرداخت‌هاي خود استفاده مي‌كنند. بعد از ظهور بيت كوين تعداد زيادي ارز‌هاي ديجيتال ديگر وارد بازار جهاني شدند.

سودآوري رمز ارزها

اين موضوع را بايد در نظر داشت كه بسياري از افراد از طريق رمز ارز وعده ثروت يك شبه مي‌دهند. بايد مراقب باشيد كه گول افرادي سودجو را نخوريد. درست است سرمايه‌گذاري در رمز ارز ممكن است درآمدي بيشتر از بورس اوراق بهادار يا صندوق سرمايه گذاري داشته باشد. شما ممكن است با 1000 دلار سرمايه‌گذاري در بيت كوين، اتريوم و … در يك سال بيش از 300 درصد سود كسب كرده باشيد. با اين حال بايد اذعان داشت كه وقتي صحبت از ارزهاي رمزنگاري شده مي‌شود شك و ترديد زيادي وجود دارد كه بازدهي آن فقط براي يك سال است و چشم‌اندازي از آينده آن وجود ندارد. اما شواهد تاكنون نشان داده است كه ارزهاي رمزنگاري شده واقعي هستند و به طور فزاينده‌اي توليد مي‌شوند تا بمانند.

بنابراين توصيه مي‌شود اگر در مرحله حدس و گمان به سر مي‌بريد سرمايه‌گذاري كوچك در اين مقوله كنيد چون مي‌توانيد درآمد زيادي كسب كنيد. اگر بتوانيد با صرف اندك پول از اين طريق درآمد زيادي را كسب كنيد برنده هستيد و اگر سرمايه خود را ازدست داديد شكست سنگيني نخورده‌ايد. اگر با منابع معتبر در زمينه آموزش كسب درآمد از طريق رمز ارز آشنايي داشته باشيد همگي متفق القول هستند كه سرمايه‌گذاري در رمز ارز ثروتي يك شبه نيست و مستلزم زمان و هزينه براي كسب مهارت و تجارت در آن است.

در ادامه به ماينينگ و تريد ارز ديجيتال كه دو روش از مهم‌ترين روش‌هاي كسب درآمد از رمز ارز هستند مي‌پردازيم.

ماينر چيست؟

دستگاه ماينر يا Asic اصطلاحي است كه براي دستگاه‌هاي استخراج رمزارزها به‌كار برده مي‌شود و درحال حاضر اين دستگاه‌ها بسيار متنوع هستند. در سراسر جهان افرادي كه به كار استخراج رمزارزها اعم از بيت‌كوين يا ساير ارزهاي رمزنگاري شده مشغول هستند، ماينر مي‌گويند و آن‌ها تلاش مي‌كنند با استفاده از ابزارهاي متنوع استخراج به تعداد بيشتري از رمزارزهاي استخراج نشده دست يابند و با فروش آنها به سود و درآمدزايي دست پيدا كنند. به طور كلي ماينينگ فرآيند تأييد تراكنش‌هاي رمزارزها و ثبت آنها در دفتر كل توزيع استخراج است. اين فرآيند به غيرمتمركز سازي شبكه رمزارزها و افزايش امنيت شبكه كمك مي‌كند و در نهايت رمزارز جديد ايجاد مي‌كند. به شكل كاملاً ساده تراكنش‌هاي تأييد شده در بلوك‌ها جمع مي‌شوند و براي اضافه شدن اين بلوك‌هاي تازه به زنجيره بلوك‌هاي موجود يك پازل كدگذاري وجود دارد كه از پيچيدگي‌هاي بالايي برخوردار است و بايد حل شود. هر سيستمي كه اين پازل را حل كند پاداش مي‌گيرد.

بيشتر بخوانيد:آموزش سريع ورود به بازار ارزديجيتال

براي انجام فرآيند ماينينگ به چه چيزهايي نياز است؟

اگر دشواري استخراج و هزينه‌هاي استخراج بيت‌كوين براي شما مشكلي ايجاد نمي‌كند، براي ورود به دنياي ماينرها سه مرحله قابل اجرا وجود دارد:

  • خريد دستگاه استخراج
  • بكارگيري يك كيف پول امن و مناسب
  • پيوستن به يك استخر براي انجام فرآيند استخراج

در ادامه به ماينينگ و تريد ارز ديجيتال كه دو روش از مهم‌ترين روش‌هاي كسب درآمد از رمز ارز هستند مي‌پردازيم.

 
 
امتیاز:
بازدید:
برچسب: رمز ارز چيست،
موضوع: ماربل شيت
[ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۱۰:۲۰:۴۷ ] [ mehdi ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی