زوميت
فناوري

اهرم در ارز ديجيتال چيست؟ اگر شما هم در حوزه رمزارزها فعاليت داريد و به تازگي با اين مفهوم آشنا شديد؛ اما هنوز جزئيات مربوط به آن را نمي‌دانيد بهتر است تا انتهاي اين مقاله را مطالعه كنيد.

مفاهيم متعددي در حوزه ارزهاي ديجيتال وجود دارد كه تريد، خريد و فروش تنها بخش محدودي از آن‌ها هستند. سرمايه گذاران اين حوزه در تلاشند تا با استفاده از روش‌هاي مختلف سود بيشتري كسب كنند؛ البته در اين مسير ريسك‌هايي نيز آن‌ها را تهديد مي‌كند كه با كسب تخصص و مهارت مي‌توان به راحتي آن‌ها را پشت سر گذاشت.

قبل از مطالعه ادامه مقاله لازم است كه برخي مفاهيم پايه و اساسي همچون ارز ديجيتال چيست را بررسي كنيد و سپس با پشت سر گذاشتن آموزش ارز ديجيتال به تدريج به سمت معاملات اهرمي برويد.

مفهوم اهرم در معاملات ارز ديجيتال يا همان لوريج روشي است كه اگر به آن تسلط داشته باشيد به راحتي مي‌توانيد در مدت زماني كوتاه سودهاي كلاني را كسب كنيد؛ در مقابل اگر تخصص كافي نداشته باشيد يك شبه دارايي خود را از دست خواهيد داد. با توجه به اهميت اين موضوع براي يافتن پاسخ “اهرم در معاملات ارز ديجيتال چيست” با ما همراه باشيد.

 

 

 

منظور از اهرم در ارز ديجيتال چيست؟

يكي از روش‌هاي معاملاتي پرريسك كه اتفاقا طرفداران بسياري نيز دارد اهرم يا لوريج نام دارد. در اين روش سرمايه‌گذاران يا معامله‌گران با پرداخت سپرده‌اي محدود مي‌توانند مبلغي را تحت عنوان وام يا قرض از صرافي دريافت كنند.

هر چقدر سرمايه گذار ريسك بيشتري را متحمل شود و سرمايه خود را در معرض بازار بزرگتري قرار دهد پاداش‌هاي بيشتري نيز دريافت مي‌كند.

مجموعه اريترون تنها صرافي ارز ديجيتال در ايران است كه امكان اهرم يا همان لوريج را ارائه مي‌دهد تا كاربراني كه به اين حوزه تسلط دارند، بتوانند با صرف مبلغي اندك، در مدت زماني كوتاه، سودهاي كلان دريافت كنند.

نكته مهم:

در نظر داشته باشيد كه استفاده از معاملات اهرمي همان قدر كه پر بازده است، مي‌تواند تمامي سرمايه شما را در يك چشم برهم زدن نيست و نابود كند؛ در نتيجه اگر تخصص كافي نداريد به هيچ وجه به اين حوزه ورود نكنيد.

براي شروع معاملات لوريج حتما آموزش‌هايي اصولي و تخصصي را پشت سر بگذاريد و سپس با اطمينان به اين موضوع كه توانايي تحليل تكنيكال و فاندامنتال و تجزيه و تحليل بازار را داريد به اين حوزه ورود كنيد.

در نظر داشته باشيد آنچه در اين مقاله ارائه مي‌شود صرفا جنبه اطلاعات عمومي دارد و حاوي هيچ سيگنالي نيست و اريترون هيچ مسئوليتي در قبال معاملات اهرمي شما ندارد.

 

صفر تا صد آنچه بايد در مورد معاملات اهرمي ارز ديجيتال بدانيد!

اهرم يا لوريج مفهوم پيچيده‌اي است؛ به همين دليل براي درك بهتر اين موضوع با كمك مثال‌ آن را توضيح مي‌دهيم.

زماني كه شما سرمايه اندكي داريد، نمي‌توانيد به بازارهاي مالي بزرگ وارد شويد؛ به همين دليل برخي صرافي‌ها مبلغي را تحت عنوان وام يا قرض در اختيار شما قرار مي‌دهند. شما مي‌توانيد با دارايي كه قرض گرفتيد در بازارهاي بزرگ و پرريسك سرمايه گذاري كنيد و پس از پايان معامله مبلغي كه وام گرفتيد را به صرافي بازگردانيد و صد درصد سود حاصل شده را دريافت كنيد.

اگر شما صاحب 10 دلار سرمايه هستيد بايد بدانيد كه شانس سرمايه گذاري در بازارهاي بزرگ را نداريد؛ اما با وجود معاملات اهرمي مي‌توانيد تا 100 برابر سرمايه خود را افزايش دهيد و يك معامله اهرمي باز كنيد.

به مثال زير توجه كنيد:

10 دلار خود را نزد صرافي بگذاريد و اهرم را روي 100 درصد ببنديد (با توجه به ميزان ريسك پذيري خود مي‌توانيد مقاديري همچون 20، 50 يا 100 را انتخاب كنيد) حال شما صاحب 1000 دلار سرمايه هستيد كه مي‌توانيد با استفاده از آن يك معامله پربازده و پرريسك باز كنيد. پس از پايان معامله سود حاصل شده از آن شماست و بايد اصل پول را به صرافي بازگردانيد.

 

آشنايي با مزايا و معايب لوريج

در ادامه كمي بيشتر با مزايا و معايب لوريج يا همان اهرم آشنا خواهيم شد تا چنانچه قصد ورود به اين حوزه پرريسك را داريد، بتوانيد با در نظر گرفتن كليه فاكتورها و عوامل تاثيرگذار انتخابي آگاهانه داشته باشيد.

  • افزايش دارايي در مدتي كوتاه:

افرادي كه از معاملات اهرمي استفاده مي‌كنند در مقايسه با كساني كه صرفا با سرمايه محدود خود خريد و فروش مي‌كنند گردش حساب بيشتري خواهند داشت و در مدت زمان بسيار كوتاهي مي‌توانند دارايي خود را تا چندين برابر افزايش دهند.

  • انجام معاملاتي منعطف:

انجام معاملات بزرگ با سرمايه‌اي محدود و دريافت سودهاي قابل توجه از جمله مواردي است كه انعطاف‌پذيري اين عرصه را نمايش مي‌دهد.

  • سودهاي كلان:

مهم‌ترين مزيتي كه موجب شده اكثر معامله گران به معاملات اهرمي علاقه نشان دهند كسب سودهاي نامحدود است.

  • افزايش قدرت خريد:

با استفاده از سرمايه‌اي كه از صرافي قرض مي‌گيريد و وامي كه دريافت مي‌كنيد، مي‌توانيد در بازارهاي مالي متنوع، پربازده و پر ريسك سرمايه گذاري كنيد. اين درحاليست كه با سرمايه محدود خود امكان انجام خريدهاي متنوع وجود ندارد.

معايب لوريج

حال كه با مزاياي اهرم در ارزهاي ديجيتال آشنا شديد بهتر است معايب آن را بدانيد تا با ديدگاهي جامع و كامل به اين عرصه ورود كنيد.

مهم‌ترين نكته‌اي كه مي‌توان به عنوان فاكتور منفي به اين معاملات نسبت داد ريسك بالاي آن است. بازار ارزهاي ديجيتال سراسر ريسك است و با كوچك‌ترين اخباري دچار نوسان مي‌شود و اصلا قابل پيش‌بيني نيست. حال با توجه به اين نكته بايد در نظر داشته باشيد كه اين امكان وجود دارد با كمترين نوساني شما دارايي خود را از دست بدهيد و نه تنها سود نكنيد بلكه ضرر سنگيني را متحمل شويد.

 

نكته مهم ديگر كه بايد يادآور شويم اين است كه افراد تازه وارد و كساني كه قدرت ريسك پايين دارند به هيچ عنوان و تحت هيچ شرايطي هيچگونه معامله اهرمي باز نكنند؛ زيرا قطعا ضرر خواهند كرد.

 

اريترون، اولين صرافي ايراني با امكان معاملات اهرمي

در ابتدا امكان باز كردن معاملات اهرمي صرفا در صرافي بايننس امكان پذير بود و با توجه به تحريم‌هاي ايران و محدوديت‌هايي كه در حوزه نقل و انتقال ارز وجود داشت ايرانيان نمي‌توانستند از معاملات لوريج استفاده كنند.

به تدريج با همه‌گيري خريد و فروش ارزهاي ديجيتال در ايران اريترون اين امكان را به صرافي خود افزود تا ايرانيان نيز بتوانند در فضايي امن و مطمئن از امكانات معاملات اهرمي بهره‌مند شوند و با خيالي آسوده بدون نياز به تهيه تتر و بدون نياز به پشت سر گذاشتن چالش‌هاي موجود در بايننس معاملات لوريج انجام دهند.

در انتها خوب است بدانيد كه اين حوزه صرفا به آموزش و تخصص نياز دارد و ورود به آن بدون تخصص جز ضرر هيچ نتيجه‌اي نخواهد داشت؛ پس لازم است در ابتدا اطلاعات خود را در اين حوزه ارتقا دهيد و سپس با پذيرش ريسك‌هاي موجود و احتمال زيان ديدن معاملاتي اهرمي ببنديد.

بيشتر بخوانيد:كيف پول ارز ديجيتال

آيا معاملات لوريج يا اهرم دار براي همه تريدرها مناسب است؟

همانطور كه مي‌دانيد معاملات لوريج در دسته معاملات پر سود و البته پرريسك قرار مي‌گيرد؛ در نتيج براي همه تريدرها مناسب نيست. اگه تريدر حرفه‌اي باشيد با انجام اين معاملات مي‌توانيد در مدت زمان كوتاهي سودهاي زيادي را به دست بياوريد. 

در ادامه اين بخش به شرايطي كه يك تريدر مي‌تواند در معاملات اهرم دار شركت كند اشاره مي‌كنيم.

  • آگاهي كامل از معاملات اهرم دار

براي اينكه تريدر بتواند معاملات اهرم دار را انجام دهد بايد اطلاعات كافي درباره نحوه انجام آن‌ها داشته باشد و به سود و ضرر مشرف باشد.

  • قابليت تحليل روند بازار

داشتن توانايي تحليل دقيق روند بازار در انجام معاملات اهرمي يكي از مهم‌ترين لازمه تريدرها است تا بتواند از ضررهاي سنگين جلوگيري كنند. توانايي تحليل بازار به شما اين كمك را مي‌كند تا سرمايه شما حفظ شود.

  • آشنا به اصول مديريت سرمايه 

يكي از مهم‌ترين مواردي كه بايد تريدرهاي به آن آگاه باشند اصول مديريت مالي سرمايه است. يكي از دلايلي كه اين اصول براي تريدرها الزامي است ريسك بالا معاملات اهرم دار است كه بايد زمينه بازار مالي را به صورتي تعيين كنند تا از سرمايه خود محافظت كنند

  • ريسك پذير باشند

اين موضوع را كه معاملات لوريج ريسك بالايي دارند را بارها گفته‌ايم؛ به اين علت كه حساسيت اين معاملات به طور جدي بالا است و بايد تريدرها تمام دقت خود را در اين موضوع به كار گيرند. نقطه سود و يا ضرر تريدرها در اين زمينه تفاوت ثانيه‌اي دارد؛ به همين دليل اين افراد بايد قدرت ريسك پذيري بالايي داشته باشند.

 

در چه بازارهايي مي‌توان از لوريج استفاده كرد؟

معاملات اهرم دار از روش‌هاي رايج بازارهاي مالي است كه تريدرها از آن استفاده مي‌كنند. شناخت كامل اين بازار اين امكان را براي شما فراهم مي‌كند تا بتوانيد سودهاي قابل توجهي را به دست آوريد. در ادامه اين بخش به بازارهايي كه معاملات لوريج را پشتيباني مي‌كنند اشاره مي‌كنيم

بازار كريپتو كارنسي

لوريج در ارز ديجيتال جايگاه ويژه‌اي دارد و امكان معاملات پر سودي را براي شما فراهم مي‌كند.

بازار جهاني فاركس

در بازار فاركس مي‌توان از معاملات اهرم دار با سهام‌هاي مختلف استفاده كرد

 تفاوت معاملات اهرم دار و معاملات بدون اهرم

اين دو معاملات با يكديگر بسيار متفاوت است و طرفداران خاص خود را دارد. در معاملات بدون اهرم شما در روند صعودي و سود بازار معامله مي‌كنيد؛ به اين صورت كه سود و ضرري كه از اين معاملات داريد ريسك كمتري را به دنبال خواهد داشت.

از طرفي معاملات پر ريسك اهرم دار سودهاي بسيار خوبي دارند و اين امكان را براي شما فراهم مي‌كند تا هم در بازار صعودي و هم بازار ريزشي سود خود را داشته باشيد.

 

استفاده درست از لوريج در ارز ديجيتال يكي هوشمندانه‌ترين تصميماتي است كه يك تريدر مي‌تواند بگيرد.

 
 
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۱۸:۰۹ ] [ mehdi ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی