زوميت
فناوري

استرس در معامله چطور ميتونه روي تريدهاي شما اثر بزاره؟ قبلا راجع به ترس و غلبه بر ترس در معامله گري، دلايل ايجاد آن و همينطور راهكارهاي كنترل و مديريت آن صحبت كرديم و متوجه شديم كه ترس دشمن ماست؛ به شرطي كه از حالت عادي خارج و باعث پريشاني و از دست رفتن تمركز ما بشه. بسياري از معامله گران به دليل همين پريشاني، دچار افسردگي در معامله گري شده و براي هميشه با اين حرفه خداحافظي ميكنن! 

در اين مقاله قراره راجع به استرس در معامله گري صحبت كنيم و كاري كنيم كه اين استرس تنها به صورت اضطراب عادي خودش را نشان دهد و هيچوقت به پريشاني ما تبديل نشود!

بنابراين،مشغول هركاري كه هستيد به مدت 5 دقيقه متوقفش كنيد ??
يك نفس عميق و آگاهانه بكشيد!
اين مقاله توجه كامل شما رو لازم داره چون حاصل تجربيات شخصي بوده و تصميم دارم يكسري نكات منحصر به فرد براي مديريت استرس در معامله گري رو با شما در ميون بزارم.

بيا شروع كنيم!

دوشنبه هاي فاركسي و معرفي ستاپ هاي معاملاتي

تحليل بازار فاركس در تاريخ هفته آخر آوريل 2022:

اگر براي اولين بار هست كه دوشنبه هاي فاركسي رو مشاهده ميكني لازمه بگم كه دوشنبه هر هفته ستاپ هاي معاملاتي و تحليل هفتگي بازار فاركس براي شما دوستان عزيزم با اين رويكرد كه بازار در هفته پيش رو به چه صورت عمل مي كنه تهيه و انتشار داده ميشه.

 

اثرات مخرب اضطراب و استرس در معاملات چيست؟

معامله گري مي تواند فرآيندي گيج كننده باشد. توانايي فرد در سود كردن، بستگي به نوع تعامل او با بازاري دارد كه اغلب غيرقابل پيش بيني و نامطمئن است. بسياري از معامله گران، اين احساس عدم اطمينان در بازار را استرس زا مي دانند كه اگر كنترل نشود، مي تواند باعث ايجاد مشكلات جسمي و رواني براي فرد شود.

چرا زمان معامله استرس دارم؟

 احساسات منفي مرتبط با استرس مي تواند به نوبه خود باعث به هم خوردن روحيه معامله گر و ضعف در تصميم گيري او شود كه در نهايت به اشتباهات معاملاتي او دامن ميزند! علاوه بر اين، معامله گراني كه تنها منبع درآمد آنها از اين راه است، در زمانهاي تعطيلي بازار درگير فشارهاي ناشي از خريد و برآورده كردن انتظارات خانواده و دوستان هم ميشوند كه اين عامل هم تاثير به سزايي در استرس زايي آنها دارد.

 

كنترل و كاهش استرس و اضطراب هنگام معامله ضروري است؟

مبارزه با استرس و تلاش براي كنترل آن امري حياتي است! در ابتدا هر معامله‌گري مضطرب مي‌شود زيرا نمي‌داند در حال انجام چه كاري است و از شكست خوردن و همه دلايل ديگر مي‌ترسد! اما نحوه پاسخ او به شكست اوليه و حتي نوع اضطرابي كه تجربه مي كند، عاملي است كه موفقيت او را به عنوان يك معامله گر تعيين مي كند. تريدر حرفه اي، ريسكها و عدم قطعيت بازار را ميداند و نهايتا احساس اضطراب ميكند كه منجر به كنترل ريسك آگاهانه اش ميشود و درنتيجه هيچگاه دچار پريشاني نميشود! اين درحالي است كه معامله گر مبتدي، بدون توجه به كنترل ريسك و بدون حد ضرر و با حجم نامناسب معامله ميكند كه همين عامل باعث تبديل شدن اضطراب به پريشاني در او ميشود كه خب نتيجه هم مشخص است!

بيشتر بخوانيد:اگر با نحوه معامله بانكداران آشنا شويد، كسب درآمد در فاركس آسان است

براي پيدا كردن منشأ استرس آستين بالا بزنيد

هر فرد، بازار را در ذهنش تفسير ميكند و طبق ادراكي كه از آن دارد، رفتار ميكند. يعني نتايج متفاوت افراد در بازار، نتيجه ادراك و تفسير متفاوت آنها از بازار است! زماني كه معامله گر به بازار به چشم يك تهديد نگاه ميكند كه كنترلي هم روي آن ندارد، اين ادراك اشتباه باعث ايجاد رفتار پرتنش در بازار و سپس پريشاني ناشي از آن ميشود. به عنوان مثال:

  • بازار رنج است و او موقعيتي نميبيند و با بازار ميخواهد بجنگد كه حتما وارد معامله شود!
  • امروز پنج شنبه است و معامله گر به هدف سود هفتگي خود كه هزار دلار است نرسيده و ميخواهد هرطور شده به اين هدف برسد! درنتيجه تريدهاي نامتعارف ميكند!
  • به شخصي بدهكار است و ميخواهد اين بدهي را از محل معامله فعلي خود تامين كند!

كمبود اعتماد بنفس چگونه اثر منفي بر معاملات مي گذارد؟

دليل ديگر مضطرب شدن افراد در معامله گري، عدم اعتماد به نفس آنها است كه ناشي از عدم اطمينان به مهارت هاي معاملاتي خود است.
تريدري كه دانش معاملاتي ندارد و فقط به برخي از ارائه دهندگان سيگنال اعتماد ميكند تا به او بگويند چه زماني بخرد يا بفروشد؛ باعث ميشود كه برنامه و استراتژي معاملاتي پايداري براي كمك به كاهش استرس معاملاتي خود نداشته باشد و با كوچكترين رفتارهاي نامتعارف بازار، كنترل خود را از دست ميدهد و باعث تصميمات اشتباه بعدي ميشود!

حالا كه با دلايل و منشاء استرس و اضطراب آشنا شديد بريم سراغ قسمت اصلي ماجرا و روش هاي مديريت و كنترل استرس…

حالا چگونه از چرخه دائمي اضطراب و استرس خارج شويم؟

بترسيم ولي اقدام كنيم! با وجود اضطراب و چالش برانگيز بودن كار، كاري را كه بايد انجام شود، انجام دهيم. به اين ترتيب مي توانيم بر اضطراب ناشي از عدم اعتماد به نفس غلبه كنيم.

جهت كنترل اين چرخه در بلندمدت و همچنين افزايش خودآگاهي، توصيه ميكنم كه راهكارهاي زير را هم به مدت دو هفته تست كنيد. اين تمرينات با هدف خودآگاهي بيشتر هستند و در ميان مدت، نتيجه اجراي آنها شگفت زده تان خواهد كرد!

 

قوي ترين اسلحه در برابر استرس و اضطراب

هيجان و اضطراب هردو هورمون آدرنالين هستند ولي اين كجا و آن كجا! مثل آرامش و بيحوصله بودن كه هر دو بدن يك حالت دارد! پس رفتن به سمت هيجان و اضطراب به ذهن و باورهاي معامله گر بستگي دارد و همانطور آرامش و بيحوصله بودن!
احتمال 70 درصد برنده با احتمال 30 درصد بازنده هردو يك چيز را ميگويند! ولي اگر بگوييم 70 درصد برنده ميشويم، باعث ايجاد هيجان ميشود و اگر بگوييم 30 درصد بازنده هستيم، اضطراب و حتي پريشاني ايجاد ميكند! 

بيشتر بخوانيد:فاركس يا ارز ديجيتال

در شرايطي كه پريشان احوال هستيم، بهتر است از خودمان بپرسيم:
چرا من دارم اين عمل را انجام ميدهم؟!
چرا در مواجه با اين چالش، اين رفتار را دارم بروز ميدهم؟

 اين سوال ها باعث ميشود ذهن از چرخه افكار منفي بيرون بيايد و با ايجاد فكر جديد، فكر قبلي را فراموش كند (زيرا ما در هر لحظه فقط روي يك فكر ميتوانيم تمركز كنيم كه در مقاله جداگانه اي به اين موضوع خواهيم پرداخت) و از آن چرخه اشتباه كه گير كرده است خلاص شود و درنتيجه بتواند احساس پريشاني را به خوبي كنترل كند!

 
 
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۳۰:۵۶ ] [ mehdi ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی