زوميت
فناوري

يكي از مهم‌ترين نياز تريدرها داشتن استراتژي معاملاتي است. حالا شايد براي شما سؤال پيش بيايد استراتژي معاملاتي چيست يا استراتژي معاملاتي بايد داراي چه خصوصياتي باشد. در ادامه قصد داريم، تمام نكات مرتبط با 8 استراتژي معاملاتي را به صورت خلاصه توضيح دهيم تا بتوانيد بهترين آن را انتخاب و بيشترين ميزان سود را از بازار فاركس كسب كنيد. توجه داشته باشيد در اين مقاله سعي كرده‌ايم، اكثر سيستم‌هاي معاملاتي قابل‌استفاده در بازار فاركس، بورس‌هاي داخلي و خارجي را به صورت خلاصه توضيح دهيم؛ پس با ما همراه باشيد.

البته شما مي توانيد از ساير مقالات ما در زمينه بررسي بروكرهايي مثل آلپاري و ارانته و … استفاده كنيد.

بيشتر بخوانيد:راهنماي GDP و معامله‌گري در فاركس

 استراتژي برتر معاملات فاركس چيست؟

در واقع به سيستمي كه معامله‌گر براي زمان خريد و فروش يك جفت ارز در نظر مي‌گيرند را استراتژي معاملاتي مي‌گويند. استراتژي معاملاتي انواع مختلفي دارد كه هر معامله‌گر بايد نسبت به سليقه خود آن را انتخاب كند. اگر بخواهيم به ‌طوركلي توضيح دهيم، استراتژي موفق است كه حاصل چندين و چند استراتژي ناموفق باشد؛ پس براي انتخاب استراتژي عجله نكنيد و تمام سيستم‌هاي معاملاتي را بررسي تا بتوانيد بهترين آن را نسبت به روحيات و دانش خود انتخاب كنيد.

ويژگي استراتژي معاملاتي چيست؟

  • روان و قابل ‌فهم باشد.
  • جزئيات كامل مشخص باشد.
  • حد ضرر آن تعريف شده باشد.
  • حد سود آن نيز مشخص باشد.
  • نقطه ورود و خروج مشخص داشته باشد.

اين‌گونه معامله‌گر مي‌تواند با آرامش خيال و با قدم‌هاي شمرده گام بردارد و بدون نگراني معامله خود را انجام دهد.

استراتژي معاملاتي انواع مختلفي دارد كه در ادامه خصوصيات هركدام از قبيل مدت‌زمان معامله، نسبت ريسك به سود معامله و … را توضيح مي‌دهيم.

انواع استراتژي فاركس

  1. استراتژي معامله بر اساس پرايس اكشن در فاركس

در روش پرايس اكشن، قيمت‌هاي معاملاتي برحسب تحليل تكنيكال بررسي مي‌شود؛ تريدرها مي‌توانند از اين روش به‌عنوان يك انديكاتور نيز استفاده كنند. اصولاً به ‌ندرت از تحليل فاندامنتال در استراتژي‌هاي معاملاتي فاركس بر اساس پرايس اكشن استفاده مي‌شود، اما تريدرها مي‌توانند چند روش را با هم ادغام و از آن به‌عنوان يك فاكتور اثبات‌كننده استفاده كنند.

  • مدت‌زمان معامله در پرايس اكشن

تريدرها مي‌توانند از اين روش به‌صورت كوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت استفاده كنند؛ همين امر موجب شده اين استراتژي توجه معامله‌گران زيادي را به خود جلب كند.

  • نقاط ورود و خروج در پرايس اكشن

براي تعيين نقطه ورود و خروج در اين روش مي‌توان از فيبوناچي اصلاحي، سايه كندل، تشخيص روند، انديكاتور و اسيلاتورها استفاده كرد.

2. استراتژي معامله در مناطق رنج

در روش استراتژي معامله در مناطق رنج، تريدرها مي‌توانند نقاط حمايت و مقاومت را تشخيص و بعد از آن حوالي نقاط شناسايي شده، معامله انجام دهند. توجه داشته باشيد اصلي‌ترين ابزار در انجام معاملات با اين استراتژي تحليل تكنيكال است. اين روش بيشتر زماني كه بازار روند مشخصي ندارد و نوسانات آن زياد است، استفاده مي‌شود.

  • مدت‌زمان معامله در مناطق رنج

تريدرها مي‌توانند از اين روش به‌صورت كوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت استفاده كنند؛ اما تريدرها بايد اين نكته را در نظر داشته باشند كه زماني كه خطوط مقاومتي و حمايتي شما در اين معاملات شكسته شوند، بهتر است معامله خود را ببنديد.

  • مزايا:
  1. وجود فرصت‌هاي زياد براي معامله
  2. مطلوب بودن نسبت ريسك به پاداش
  • معايب:
  1. نياز به انجام سرمايه‌گذاري‌هاي مدت‌دار
  2. نياز به مهارت بالا در انجام تحليل تكنيكال

3. استراتژي معاملاتي روند محور

يكي از آسان‌ترين استراتژي‌ها، استراتژي معاملاتي روند محور است كه به علت راحتي در استفاده، معامله گران زيادي از آن استفاده مي‌كنند. تريدرها براي به‌دست‌آوردن سود، مي‌توانند از مومنتوم جهت‌دار در بازارها استفاده كنند.(مومنتوم (Momentum) نرخ شتاب قيمت يا حجم يك ورق بهادار است)

  • مدت‌زمان معامله در روند محور

تريدرها مي‌توانند از اين روش به‌صورت ميان‌مدت و بلندمدت استفاده كنند؛ توجه داشته باشيد از تحليل‌هاي تايم فريم و پرايس اكشن مي‌توانيد در اين استراتژي بهره‌مند شويد.

  • مزايا:
  1. ايجاد فرصت‌هاي معاملاتي زياد
  2. نسبت ريسك به پاداش يا همان سود به ضرر مطلوب
  • معايب:
  1. نياز مسلط بودن تريدر به تحليل‌هاي تكنيكال
  2. سرمايه‌گذاري به‌صورت مدت‌دار

4. استراتژي معامله‌گري پوزيشن يا پوزيشن تريدينگ

استراتژي معاملاتي پوزيشن يا پوزيشن تريدينگ بيشتر بر اساس فاكتورهاي فاندامنتال و براي انجام معامله‌هاي بلندمدت استفاده مي‌شود. البته توجه داشته باشيد از اين روش مي‌توان در ساير بازارهاي مالي بهره برد؛ همچنين از برخي از فاكتورهاي تحليل تكنيكال مانند موج اليوت مي‌توانيد در اين استراتژي استفاده كنيد.

  • مدت‌زمان معامله در پوزيشن تريدينگ

همان‌طور كه توضيح داديم مدت‌زمان معامله در اين روش بايد طولاني‌مدت باشد. حالا اين مدت‌زمان مي‌تواند يك هفته، چند ماه يا يك سال باشد. اگر صبر و حوصله گذشت اين مدت را نداريد،ُ بهتر است سمت استفاده از اين روش نرويد.

  • مزايا
  1. نسبت ريسك به سود بسيار خوب
  2. نياز به حداقل سرمايه‌گذاري زماني
  • معايب
  1. ضرورت تسلط به تحليل‌هاي فاندامنتال و تحليل ارز ديجيتال

5. استراتژي معاملات روزانه

در اين استراتژي معاملاتي، مي‌توانيد چند معامله را در طول روز انجام دهيد؛ اما بهتر است توجه داشته باشيد كه پيش از بسته‌شدن بازار، تمامي پوزيشن‌ها در آن روز، بسته خواهند شد.

  • مدت‌زمان معامله در معاملات روزانه

مدت‌زمان انجام معاملات با استراتژي معاملات روزانه، از چند دقيقه تا چند ساعت متغير است؛ كه تمامي پوزيشن‌ها در آن روز بسته خواهند شد.

  • مزايا
  1. امكان انجام معاملات بيشتر
  2. متوسط بودن نسبت ريسك به پاداش
  • معايب
  1. نياز به سرمايه‌گذاري زماني زياد براي انجام معامله
  2. نياز به مهارت بسيار قوي در انجام تحليل تكنيكال

6. استراتژي اسكالپ يا نوسان‌گيري كوتاه‌ مدت

به انجام معاملات با سود اندك در تعداد بالا را نوسان‌گيري يا اسكالپينگ مي‌گويند. پس همان‌طور كه از اسم آن مشخصه معامله گران با بازكردن مكرر معاملات در طول يك روز، سود كسب مي‌كنند. توجه داشته باشيد از اين روش مي‌توان هم به‌صورت دستي و هم به‌ صورت به‌كارگيري الگوريتم با الگوي از پيش تعيين شده، استفاده كرد.

بهتر است اين استراتژي را براي آن دسته از جفت ارزها استفاده كنيد كه از نقدشوندگي بيشتري برخوردار هستند. از آن جايي كه اين استراتژي كوتاه‌مدت است، اسپرد برد كمتر اين جفت ارزها آن‌ها را به‌خوبي با اين سياست هماهنگ مي‌كند.

استراتژي اسكالپ انواع مختلفي دارد كه شما مي‌توانيد از بين آن‌ها ساده‌ترين استراتژي اسكالپ را انتخاب كرده و از آن استفاده كنيد. اسكالپ تريدينگ با استفاده از انديكاتور استوكستيك، اسكالپ تريدينگ با استفاده از ميانگين متحرك، اسكالپ تريدينگ با استفاده از انديكاتور پارابوليك SAR، و اسكالپ تريدينگ با استفاده از انديكاتور RSI را مي‌توان از جمله ساده‌ترين استراتژي اسكالپ دانست.

  • مدت‌زمان معامله در اسكالپ

مدت‌زمان معامله در اين استراتژي بين 1 الي 30 دقيقه است.

  • مزايا
  1. نسبت به ساير روش‌ها تعداد معاملات بيشتري را شامل مي‌شود.
  •  معايب
  1. مدت‌زمان معامله طولاني‌تر نسبت به ساير روش‌ها
  2. نياز به مهارت بالا در تحليل تكنيكال
  3. نسبت ريسك به سود پايين

7. استراتژي سوئينگ تريدينگ يا معاملات نوساني

در اين استراتژي معامله گران در كنار بازار روندي، از بازار رنج هم سود كسب مي‌كنند. براي استفاده از اين روش بايستي سقف و كف قيمتي را مشخص نماييد.

  • مدت‌زمان معامله در سوئينگ تريدينگ

تريدرها مي‌توانند از استراتژي معامله‌گري سوئينگ يا سوئينگ تريدينگ به‌صورت ميان‌مدت، از چند ساعت تا چند روز از آن استفاده كنند.

  • مزايا
  1. نسبت ريسك به پاداش متوسط
  2. تعداد فرصت‌هاي معامله‌اي نسبت به ساير روش‌ها بيشتر است.
  • معايب
  1. تريدر بايد به‌صورت حرفه‌اي تحليل تكنيكال آموزش ديده باشد.

8. استراتژي معامله‌گري انتقالي

در اين استراتژي تريدر بايد يك ارز با نرخ بهره پايين را قرض و آن را در يك ارز با نرخ بهره بالاتر سرمايه‌گذاري كند تا به سوددهي مثبت برسيد.

  • مدت‌زمان معامله در معاملات انتقالي

تريدرها مي‌توانند از استراتژي معامله‌گري معامله انتقالي به‌صورت ميان‌مدت يا طولاني‌مدت استفاده كنند.

  • مزايا
  1. نسبت به ساير روش‌ها نياز به اختصاص زمان كوتاه‌تري دارد.
  • معايب
  1. ايجاد فرصت‌هاي معاملاتي كم
  2. استفاده انحصاري آن در بازار فاركس

   

نتيجه‌گيري

در اين مقاله سعي بر اين داشتيم تا انواع استراتژي‌هاي معاملاتي پزطرفدار بازار فاركس را به صورت خلاصه توضيح دهيم تا بتوانيد با مطالعه، تمرين و تكرار يكي از بهترين آن را متناسب با دانش و دارايي خود انتخاب كنيد. توجه داشته باشيد انتخاب استراتژي كار يك شب نيست و علاوه بر تجربه، مهارت و دانش كافي، شما به مشورت با يك فرد متخصص نياز داريد تا بتوانيد استراتژي متناسب با خصوصيات شخصيتي خود را پيدا كنيد.

 
 
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۴۲:۲۹ ] [ mehdi ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی